Back to top
Share

Tudatosan Tokióba – Kopasz Bálint kajakosunk egy napja

MAGYAROCK 2021.01.11. 0 comments

A 23 éves kajakos Kopasz Bálint már a második olimpiájára készül. A 2019-es év remekül sikerült számára, hiszen az Európa Játékokon két alkalommal is a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel, majd a hazai világbajnokságon szintén elsőként ért célba, amellyel megszerezte hazánknak a tokiói olimpiai indulás jogát. A szeptemberi olimpiai tesztversenyen sem talált legyőzőre. 2020-ban a világjárvány miatt a hazai bajnokság mellett csupán a szegedi világkupát rendezték meg. Bálintot előbbin Varga Ádám, utóbbin a korábbi világbajnok portugál Fernando Pimenta győzte le az olimpiai 1000m-es távon, de 500m-en visszavágott portugál riválisának. A fiatal kajakos 2020. október 25-én már elkezdte a felkészülést 2021 nagy versenyeire, erről mesélt a magyarock.hu olvasóinak.

Reggel 7 körül kelek. Ez egy ideális időpont, hiszen este 10-kor fekszem, és arra törekszem, hogy a 9 óra alvás meglegyen ahhoz, hogy a nap folyamán tisztességgel el tudjam végezni a munkát.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

Fél 8-kor reggelizem. A napi helyes étrend számomra igen fontos. Minden étkezésemet dietetikus tanácsai alapján állítom össze. Reggel megnyitom a Google kalendáriumomat, s látom, melyik napon mit kell elkészítenem. Három naponta szerzem be a szükséges alapanyagokat.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

9:30-kor kezdődik a délelőtti edzés, ami futás vagy úszás, ennek időtartama úgy bő 1-1,5 óra. Utána még jön egy rövid nyújtás. Édesanyám, Demeter Irén, aki egyben az edzőm is, figyelemmel kiséri az edzéseket, és az étkezések elkészítésében is segít.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

12:30-kor jöhet az ebéd, természetesen szigorú étrend szerint.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

A délutáni pihenőt követi egy könnyű edzés előtti uzsonna, ami általában valami kásás étel, ami lehet köles vagy zabkása, kiegészítve aszalványokkal, amiket nagyon szeretek. Ezek megadják a kellő lendületet a 15:30-16:00-ás kezdésű intenzív kondi edzésnek. A napi adag egy bő másfél órás nyújtással zárul. Edzés után heti két alkalommal elmegyek masszőrhöz. Ez megint csak fontos, hogy felfrissüljön a testem.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

Este 7-7:30-kor jöhet a vacsora. Hobbim minden, ami az élsporttal kapcsolatos, és abban segít, hogy jobb lehessek a sport világában. A már említett 10 körüli lefekvés előtt olvasok. Az étkezéssel, étrendkiegészítéssel, gyógynövényekkel kapcsolatos könyvek érdekelnek, vagy éppen angolozom. Azt kutatom a szakirodalomban, hogyan lehet természetes módon fokozni a teljesítményemet, legyen ez regenerációs eszközök keresése, vagy természetes teljesítményfokozó módszerek. Mivel jövőre iratkozom be az egyetemre, számomra igen fontos a nyelvtudásom fejlesztése. A hobbim az egészséges táplálkozás és az élsporttal kapcsolatos foglalatosságok.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bálint Kopasz (@balintkopasz) által megosztott bejegyzés

Hétvégente emellett egy kis filmezés is belefér. Szeretem a történelmi filmeket, de az izgalmasabb lövöldözős filmek is beleférnek, hogyha azok a védelemre irányulnak. A horrort kerülöm.
Ami biztos, hogy idén február 15-től egy hónapra Dél-Afrikába utazunk. Addig Algyőn, ahol lakom, továbbá Hódmezővásárhelyen és Szegeden végzem a munkát. Tervezünk magaslati edzőtábort is, de jelenleg még ennek bizonytalan a realitása.

(Nyitókép: Magyarock/Szalmás Péter)

Shop